quinta-feira, fevereiro 27, 2014

Que din do I FICCVelo?

Incluímos neste post algunhas informacións aparecidas nos medios sobre o primeiro festival de cinema rural de Galicia, que se vai presentar no Muliusos de Arraianos en Celanova o día 15 de marzo. Na imaxe, o fermoso cartaz do I FICCVelo, deseñado por Baldo Ramos e supervisado por Carlos Velo.

Xesús Fraga na Voz de Galicia. El panorama de festivales de cine de Galicia contará este verano con una nueva cita. Los días 20 y 21 de junio se celebrará el Festival Internacional de Cine Carlos Velo en Cartelle, el municipio natal del pionero cineasta gallego. "A figura de Velo aínda non está plenamente recuperada para a importancia que tivo, especialmente en México, onde viviu como exiliado e onde formou a toda unha xeración de cineastas que segue en activo", afirma Aser Álvarez, codirector del festival con Inés Vázquez.
Pero la cita, organizada por los colectivos Arraianos y Lareira Pop, no nace solo con el objetivo de honrar a Velo, sino que tiene muy claro su planteamiento: apostar por el cine de temática rural, que se verá en dos categorías, la de ficción y documental. «Queríamos unha liña de traballo que aunase a recuperación do patrimonio material e imaterial coa proxección universal que permiten os materiais audiovisuais», explica Álvarez. Así, Cartelle reúne las condiciones idóneas para albergar la cita, tanto por ser un enclave de carácter rural como por ser el lugar de nacimiento de Velo, cuya casa natal sigue en pie.
La proyección de las películas también tiene un objetivo más allá del disfrute de las historias que cuenten y sus valores estéticos, ya que el festival pretende contribuir al debate sobre el modelo de futuro para el rural. «Botamos en falta un debate aberto e multidisciplinar sobre o futuro do rural. Estamos convencidos de que o rural ten futuro, pero temos que falar sobre que modelo queremos e como artellalo», justifica Álvarez, director también de trabajos documentales sobre Celso Emilio Ferreiro. De este modo, el festival, que cuenta con los apoyos del Concello de Cartelle, la Diputación de Ourense y la Xunta, pretende involucrar a colectivos vinculados a todos los aspectos de la vida rural, desde pequeñas empresas, denominaciones de origen o entidades tan curiosas como el colectivo portugués que propugna el uso de la tracción animal en los trabajos agrícolas. El plazo para presentar películas acaba el 17 de mayo y hasta ahora ya superan la veintena recibidas. «Queremos aunar a recuperación do patrimonio coa proxección do material audiovisual». Aser Álvarez.

Sem comentários: